PTÁČNICE

Místo:Růžďka
GPS:49°22'52,820"N, 18°6'4,260"E
Pro detail klikni (ortofotomapa)
Zobrazení na mapě

Ptáčnice (830 m) je zalesněný vrchol ve Vsetínských vrších, který se nachází již na území CHKO Beskydy, vedle známějšího vrchu Cáb, pod kterým je známá chata a kde je možné se občerstvit.

• Nadmořská výška: 830 m

• občerstvení: nejblíže v chatě Vsácký Cáb 800 m po žluté TZ
  • ubytování: nejblíže v chatě Vsácký Cáb 800 m po žluté TZ

Parkování
v nástupních místech na trasu nebo nejblíže je možné parkovat 800 m u chaty Vsácký Cáb, kde se motorizovaní návštěvníci dostanou od Vsetína, přes sedlo Dušná po horské asfaltové silnici až k chatě (4,5 km). Příjezdová silnice je udržovaná i v zimním období. Návštěvníci ze směru Valašské Meziříčí, Rožnov pod Radhoštěm, Bystřička - přehrada odbočí na horském sedle Dušná doleva a dále pokračují stejnou cestou. Horská chata disponuje vlastním parkovištěm o kapacitě 40 aut - vhodné i pro autobusy.

Dostupnost
  • Vzdálenost vzdušnou čarou: 9 km SV od Vsetína
  • Vlakem: nejbližší jsou stanice Vsetín, Huslenky, Halenkov, odkud je možný nástup na značenou trasu
  • Autobusem: například zastávka Růžďka,Dušná,rozc.Cáb, odtud po značené trase, nebo autobusy do nástupních míst
  • Pěšky:
    - z obce Valašská Bystřice, z centra po červené TZ (cca 5 km)
    - z Malé Bystřice, z centra po silnici neznačenou stezkou do rozcestí Dušná, bus, odtud po červené TZ souběžně s asf. cestou do rozc. Pod Vsc. Cábem a dál po žluté na vrchol (cca 11 km)
    - z hráze nádrže Bystřička po modré TZ do rozc. Dušná, bus, odtud po červené TZ souběžně s asf. cestou do rozc. Pod Vsc. Cábem a dál po žluté na vrchol (cca 12 km)
    - ze Vsetína po červené nebo modré TZ do rozc. Dušná, bus, odtud po červené TZ souběžně s asf. cestou do rozc. Pod Vsc. Cábem a dál po žluté na vrchol (cca 15 km)
    - z obce Halenkov, od vlakové stanice po zelené TZ souběžně s asf. cestou do rozc. Vsc. Cáb, chata a dál na vrchol po žluté (cca 10 km)
    - ze Soláně, od parkoviště po červené hřebenové TZ přes vrchol Tanečnice (911 m) (cca 13 km)